3 zabawy, które nie wymagają wielkiego przygotowania a są czadowe

Hej! Dzisiaj szybko, krótko i na temat. Tempo tego roku szkolnego/akademickiego trochę mnie przerasta i potrzebuję sprawdzonych pomysłów, które a) dadzą radę w wielu grupach wiekowych, b) można dostosować do przerabianego materiału. Więc do meritum ;)

1. Drabiny

Rysujemy na kartce papieru drabinę. Najczęściej rysuję 10 szczebelków, ale można je dostosować do ilości osób w grupie . Można mniej, można więcej. Wszystko zależy od Was. Dzielicie swoich uczniów na grupy. Najczęściej na dwie. Ich zadaniem jest napisanie jak największej ilości słów związanych z narzuconym przez Was tematem. Zawsze zastrzegam, że słowa w drużynie nie mogą się powtarzać. Mogą sobie pomagać, ale nie muszą. Gramy albo na szybkość albo na poprawność albo na jedno i drugie, czyli grupa która skończyła szybciej dostaje bonusowego punkta. Krzyk, chaos, burza mózgów. Uwielbiam <3 Przygotowanie to maksymalnie 3 minuty ;)

2. Papierowa krzyżówka


A po co Pani ten papier? Dlaczego ma Pani papier na biurku? A co będziemy robić? Patrz! Pani ma papier toaletowy na biurku, hihihih. Takie i inne komentarze będą Was czekać jeśli zdecydujecie się na tę grę. Szybkość przygotowania i znalezienia materiałów - 1 minuta. Wymyślam hasło. Jak widać powyżej hasłem było SCHOOLBAG. Przydzielam każdemu uczniowi literkę hasła. Jak napisze poprawnie słowo i położy w odpowiednim miejscu, przydzielam kolejną. Zabawa, papier wszędzie, ale jest fun. 


3. Tarcza


Do stworzenia tarczy potrzebujecie sznurka albo skakanek albo gum do skakania. Ja używam hula hopów i gumy, bo akurat to mam w swojej klasie. Uczniowie rzucają "zośką" lub czymś co nie odbije się od podłogi. Może to być nawet jakaś większa gumka do mazania. Wyznaczamy odległość z jakiej rzucają. Jeśli trafią w największe kółko to mówią trzy słówka z zajęć. Jeśli w średnie - dwa słówka. Jeśli trafią w największe koło to mówią jedno słowo. ALE grać można również na inne sposoby.
  • Pytanie, przeczenie, zdanie oznajmujące - powiedzmy, że ćwiczymy have got. Uczniem, który rzuci w największe koło tworzy zdanie oznajmujące ze strukturą. Średnie koło - zdanie przeczące. Najmniejsze - pytanie. Można tak przewałkować każdą strukturę lub czas.
  • Gra na punkty - dzielimy klasę na dwie drużyny. Największe koło daje nam 1 zdobyty punkt, średnie - 2 punkty, a najmniejsze 3 punkty. Wymyślamy zadania na trzech poziomach trudności. Najłatwiejsze za 1 punkt, najtrudniejsze za 3. Np. pokazujemy obrazek 1)prosimy ucznia żeby nazwał co jest na obrazku, 2) prosimy ucznia aby napisał co jest na obrazku, 3) prosimy ucznia aby niezapisując wyrazu przeliterował go. Jeśli chcemy wykorzystać tę grę do utrwalania/powtórki gramatyki - też da radę. Uczniowie mogą uzupełniać jakieś wcześniej przygotowane zdania, tworzyć pytania. Wszystko zależy od Was i Waszych potrzeb.

To byłoby na tyle ;) Każdą grę wypróbowałam i chyba nigdy mi się nie znudzą.
A jakie są Wasze ulubione szybkie gry?

Pozdrawiam,
m.


Komentarze

  1. 2. jest super :D tylko trzeba patrzeć, czy papier ma listki ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Planuję zrobić krzyżówkę z papierem w 1. klasie. Nie za wcześnie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybym robiła tę grę w 1 klasie trochę bym ją zmodyfikowała. Każdemu dziecku z góry wybrała słówko i przygotowała wcześniej papierki aby poprawiły litery po śladzie. W widocznym miejscu zawiesiłabym poprawną pisownię słów i poprosiła aby uczniowie ułożyli litery we właściwej kolejności

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty