Back to school #2 - Czarny czy różowy? Kasia czy Basia? McDonald czy KFC? (Decision Roulette App)

Dzień dobry! Dzisiaj postaram się Wam przedstawić dość szczegółowo co można zrobić z aplikacją Decision Roulette. Posiadam ją od dłuższego czasu, ale dopiero niedawno odkryłam jej nowe funkcje i teraz wydaj mi się ona jeszcze bardziej pożyteczna niż była wcześniej. 
A więc do dzieła! 



Sama aplikacja jest niezwykle prosta w obsłudze i pozwala nam podejmować decyzje zarówno życiowe jak i związane z nauczaniem. Ekran startowy wygląda jak powyżej. Można spersonalizować sobie kolor tła - w moim przypadku jest to niebieski.

Klikając w zębatkę otwierają się nam opcje. Jest także możliwość zmiany języka na angielski czy niemiecki.

Powyżej widać koła stworzone przeze mnie, lecz teraz można wybrać gotowe ruletki wbudowane w aplikację tj: 

Wykorzystanie:

1. Ćwiczenia z gramatyki - tutaj znajdziecie link do wpisu, w którym opisywałam jak zrobiłam koło do ćwiczenia czasowników CAN/CAN'T. Na zajęciach indywidualnych zadawaliśmy sobie też pytanie Do you like...?, kręciliśmy kołem i należało odpowiedzieć czy daną rzecz się lubi czy nie. Zadziała to z Have you got...? - a brother, a sister, a cat etc. 

2. Rzut kostką - to wbudowana ruletka, która jest genialna. Ile razy nie miałaś/miałeś kostek do gry kiedy były potrzebne? Albo zabrakło dla jednej pary? Wtedy, pach, wyciągasz telefon lub proponujesz uczniom aby zainstalowali aplikację i grają ;) 

3. Papier, kamień, nożyce - także opcja wbudowana - do rozstrzygania wszelkich sporów w klasie.

4. Imiona - nie masz pomysłu jak wybierać dzieci do odpowiedzi? Wylosuj. Chcesz dobrać dzieci w inne niż zazwyczaj pary? Wylosuj. Możesz też wylosować szczęśliwca, który dzisiaj nie odpowiada. Takie rozwiązanie jest o tyle fajne, że dzieciaki nie będą zarzucać nikomu winy - ślepy los.

5. Icebreaker - na pierwszych zajęciach z nową grupą stwórz koło, w którym umieścisz pytania po angielsku (albo po polsku) takie jak What's your favourite colour, actor, family member...? Mogą być też mniej poważne jak Can you clap your ears? Can you do 10 starjumps in 5sec? Uczniowie mogą losować również proste zadania do wykonania jak Draw an octopus, które rozruszają grupę po wakacjach. 

6. Obrazki - aplikacja ma możliwość dodania do koła obrazków. 
Dlatego można tworzyć koła, które będą służyły utrwalaniu słownictwa. Wklejamy tylko obrazki, uczeń losuje i nazywa obrazek po angielsku. W starszych grupach możemy umieszczać obrazki i prosić o ich opisanie w paru zdaniach lub ohasztagowanie! Obrazek dopóki się na niego nie kliknie nie zniknie z wyświetlacza. Możemy też wprowadzić obrazki/zagadnienia do kalamburów.

Jak stworzyć koło?


Należy je nazwać, wpisać od 2 do 50 opcji, zapisać i cieszyć się, że nie trzeba tego wydrukować! Można wybierać różne dźwięki dla każdej wylosowanej opcji. Aplikacja jest bardzo instynktowna i każdy sobie z nią poradzi.

W grupie 7latków ta aplikacja zrobiła taki szał, że każde dziecko miało ją w swoim telefonie. 

Czasami gdy nie wiem co zjeść na obiad albo jeśli nie wiem kto pójdzie po bułki do sklepu - też jej używam ;) A Wam jak się podoba? 

Pozdrawiam,
m.

Komentarze

Popularne posty