Uno czyli jak z niczego zrobić coś

Lubię grać w Uno. Do zakupu własnej talii zmusiło mnie życie wychowawcy na kolonii podczas deszczowego okresu. Lecz wcale tego zakupu nie żałuję. Posiadam talię ze 112 kartami, ale każda talia przyda nam się na zajęciach językowych. Jestem też dość leniwa, co sprawia że staram się korzystać z tego co już mam niż tworzyć własne gry. Zakładam, że większość z Was posiada Uno, bo gra jest hiper popularna.

Jak używać gry Uno na języku angielskim?

1. Podział na pary/grupy - jeśli chcecie namieszać w klasie i rozerwać papużki nierozłączki z jednej ławki - nic prostszego. Wybieracie karty tego samego koloru lub te same cyfry. Uczniowie losują jedną kartę. Mogą dodatkowo zadawać sobie pytanie Have you got red six, green five, yellow one etc.
2. Kolorowe poszukiwania. Uczeń losuje kartę. Załóżmy, że wylosował zielone 7. Jego zadaniem jest znalezienie 7 zielonych przedmiotów w klasie. Młodsze grupy mogą tylko liczyć podczas tego poszukiwania. Starsze mogą nazywać od razu przedmioty np. a green chair, a green wall etc.
3. Zabawy powtórkowe/utrwalające z kolorów/liczb - można przyczepić karty do ściany/tablicy podzielić uczniów na dwie grupy. Nauczyciel mówi np. green seven. Uczeń, który pierwszy dotknie/pacnie/weźmie słowo - zdobywa punkt. Osobiście lubię grę pudełko parzy - wrzucamy karty do pudełka. Puszczamy muzyczkę. Kiedy muzyka zostanie zastopowana, uczeń otwiera pudełko i losuje jedną kartę. Mówi co wylosował. Jeśli odpowie źle, wychodzi z koła albo wykonuje jakąś 'karę' wymyśloną przez nauczyciela/uczniów.
4. Kolorowa matematyka - przyczepiamy karty na tablicy żeby zaoszczędzić trochę na markerze ;) Uczniowie mogą uzupełniać równania mówiąc wynik, zapisując wynik, przyczepiając karty które dają wynik albo mogą zapisać wynik słownie. Totalna dowolność ;)
5. Powtórka/utrwalenie słownictwa/gramatyki - podobnie jak przy twisterze, wieszamy na tablicy cztery kartki (zieloną, czerwoną, żółtą, niebieską). Pod nimi wieszamy słówka które chcemy powtórzyć. Załóżmy, że jest ich 20. Pod każdą kolorową kartką wieszamy 4 słówka. Wybieramy odpowiednie karty czyli 1,2,3,4 z każdego koloru. Dzieci losują kartę, a następnie ich zadaniem jest odkrycie flashcarda i nazwanie/przeczytanie tego co się na nim znajduje. WERSJA UROZMAICONA - dzielimy uczniów na dwie drużyny. Koło flashcardów dopisujemy ilość punktów jaką można zdobyć za prawidłową odpowiedź.


A na przerwie możecie zagrać po prostu w Uno ;)

Pozdrawiam,

m.

Komentarze

Popularne posty